نوشته شده توسط : مجید زارعی

در بخش مالی، قیمت سهام بانک ها و شرکت های بیمه ای افزایش یافته است. بانک تجارت و بانک صادرات در گروه بانک ها با صف خرید مواجه اند. بانک انصار برای دومین روز متوالی با افت قیمت مواجه شده و در قیمت 281 تومان بسته شده است. نزدیک ترین سطح حمایتی این نماد در محدوده 260 تومان قرار گرفته است. پست بانک ایران با افت 0.7 درصدی به قیمت 687 تومان رسیده و زیر مقاومت 700 تومانی خود بسته شده است. قیمت اکثر نمادهای امتیاز تسهیلات مسکن (تسه) برای سومین روز متوالی افزایش یافته است.

در گروه بیمه، قیمت بیمه ملت برای نهمین روز پیاپی افزایش یافته و حق تقدم آن برای پنجمین روز متوالی با صف خرید به کار خود در بازار پایان داده است. بیمه سامان برای چهارمین روز با صف فروش بسته شده است. نمادهای معاملاتي بيمه ملت و حق تقدم بیمه ملت جهت برگزاری مجمع عمومی عادی ساليانه متوقف شده اند.

قیمت تمام شرکت های لیزینگی افزایش یافته است. لیزینگ صنعت و معدن و لیزینگ خودرو غدیر با صف خرید روبرو شده اند. لیزینگ رایان سایپا پس از دو روز افت و رسیدن به سطح حمایتی خود در محدوده 125 تومان، با افزایش 2.7 درصدی قیمت مواجه شده است.

در گروه سرمایه گذاری ها، قیمت سرمایه گذاری صنعت و معدن پس از یک روز افت، افزایش یافته و این نماد با صف خرید به کار خود در بازار پایان داده است. سرمایه گذای آتیه دماوند برای چهارمین روز پیاپی با صف خرید بسته شده است. سرمایه گذاری ملت با رشد 4 درصدی افت روز گذشته را جبران کرده است. سرمایه گذاری آیته دماوند در خصوص وضعیت خود شفاف سازی کرده که بر این اساس، پیش بینی سود سال 92 شرکت نسبت به گزارشات قبلی تغییری نکرده و صورت های مالی پیش بینی شده حداکثر تا آخر تیر ماه سال جاری منتشر خواهد شد.

در گروه انبوه سازی قیمت اکثرنمادها کاهش یافته است. حق تقدم سرمايه گذاري مسكن شمال شرق برای نخستین بار طی هشت روز اخیر با افت قیمت روبرو شده است. شرکت توريستی ورفاهی آبادگران ايران با افزایش 4 درصدی قیمت در بیشینه 9 ماهه اخیر خود قرار گرفته است. عمده فعالیت شرکت در زمینه ساخت مجتمع های توریستی بوده حوزه فعالیت شرکت عمدتا در محدوده استان های خراسان رضوی، گلستان و مازندان است.

در گروه فلزات و کانی های فلزی 70 درصد شرکت ها افزایش داشته اند اما شرکت های بزرگ از جمله فولاد مبارکه اصفهان با کاهش قیمت روبرو شده اند. ملی صنایع مس ایران تقریبا بدون تغییر مانده و در محدوده 7 درصد کمتر از بیشینه چهار ماهه خود و نزدیک به حمایت روانی 300 تومان بسته شده است. توسعه معادن و فلزات در 6570 ریال بسته شده است و از نظر تکنیکال روی کف کانال صعودی خود قرار دارد که می تواند نقش حمایت برای سهم ایجاد کند. معدنی و صنعتی چادرملو نیز برای برگزاری مجمع عمومی فوق العاده متوقف شده است.

در سایر تولیدکنندگان مواد، قیمت سهام سیمانی ها کاهش و در مقابل تولیدکنندگان محصولات کانی غیر فلزی و کاشی و سرامیک افزایش یافته اند. سیمانی ها پس از رشد محسوس در3 ماه اخیر، وارد روند اصلاحی شده اند. رشد صادرات سیمان و افزایش قیمت ها دلیل رشد اخیر این گروه بوده است. صادرات سیمان و کلینر در سه ماهه نخست 50 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است و به بیش از 5 میلیون تن رسیده است.

فرآورده های نسوز پارس علی رغم انتشار شفاف سازی مبنی بر عدم تغییر در پیش بینی های شرکت امروز به علت تعدیل پیش بینی متوقف شده است. سرامیک های صنعتی اردکان پس از چهار روز کاهش به خط روند صعودی خود، که دو کف در تاریخ های 30 اردیبهشت و 19 خرداد را به یکدیگر متصل می کند، برخورد کرده است.

در گروه محصولات شیمیایی قیمت اکثر شرکت ها افزایش یافته به طوریکه به ازای رشد قیمت هر پنج سهم، تنها قیمت یک سهم کاهش داشته است. پتروشیمی آبادان تنها شرکتی است در این گروه که با صف فروش روبرو شده و در قیمت 13٬046 ریال بسته شده است. سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با بیشترین حجم و ارزش معاملات بازار در آخرین معامله 1 درصد افزایش یافته و 3٬650 ریال معامله شده در حالی که قیمت پایانی این نماد با 2.5 درصد رشد به 3٬706 ریال رسیده است.

در گروه مصرفی غیر ضروری، افزایش قیمت گروه صنعتی بوتان و پارس خزر قابل ملاحظه بوده، تمامی خودروسازان بجز گروه بهمن و سرمایه گذاری اعتبار ایران افزایش قیمت داشته‌اند و تولیدکنندگان لاستیک و پلاستیک بطور متوسط 1.4 درصد رشد کرده‌اند. گروه صنعتی بوتان پس از برگزاری مجامع عمومی مبنی بر تقسیم سود نقدی و تصویب افزایش سرمایه،بازگشایی شده و با 223 درصد افزایش در قیمت 4٬000 ریال بسته شده است. این شرکت برای سال 91 به ازای هر سهم تلفیقی 479 ریال سود محقق نموده که نسبت به آخرین پیش بینی رشد 66 درصد را نشان میدهد.

پارس خزر نیز پس از بازگشایی با 111 درصد افزایش در آخرین معامله، به قیمت 5٬397 ریال رسیده است. همچنین پارس الکتریک بر اساس صورت‌های مالی سال 91 به ازای هر سهم 8 ریال زیان محقق نموده در حالی که آخرین پیش بینی شرکت حاکی از 5 ریال سود به ازای هر سهم بوده است.

آهنگری تراکتور سازی ایران برای سال مالی 92 به ازای هر سهم 100 ریال سود پیش بینی نموده، آخرین پیش بینی این شرکت 1 ریال سود به ازای هر سهم بوده است. این شرکت با توجه به این تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم بدون محدودیت نوسان قیمت آماده انجام معامله شده و اما کشف قیمت نشده است. ایركا پارت صنعت با توجه به عدم كشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت معامله شده و با 4 درصد افزایش به 2٬010 ریال رسیده است.

به گزارش ایسنا تولید و واردات تایر در سه ماهه نخست امسال به ترتیب 33 و 4 درصد رشد داشته است. درخشان تهران برای چهاردهمین روز صف خرید بوده و قیمت پایانی‌اش با 0.1 درصد رشد به 4٬992 ریال رسیده است، این در پایان معاملات امروز جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی متوقف شده است.

 

 

در گروه محصولات مصرفی ضروری، قیمت ها بطور میانگین 0.7 درصد افزایش یافته است. قیمت اکثر تولیدکنندگان مواد غذایی افزایش یافته و دو شرکت صنعتی بهشهر و مارگارین که روز گذشته بازگشایی شدند، با صف های خرید به کار خود پایان داده اند. همچنین در پی خبر افزایش قیمت لبنیات، شرکت های این صنعت از جمله پاک و پگاه آذربایجان با افزایش قیمت و صف خرید روبرو هستند. لبنیات کالبر هم سود هر سهم حسابرسی شده سال 91 را با تعدیل مثبت بیش از 2 برابر مبلغ 114 تومان اعلام کرده است.

اصلاح قیمتی برخی تولید کنندگان قند و شکر متوقف شده و نماد شرکت های بزرگ با افزایش قیمت روبرو شده اند. قند چهار محال (قچار) پس از چهار روز اصلاح قیمتی و افت تا مرز 700 تومان، رشد 4 درصدی را تجربه کرده و در قیمت 725 بسته شده است. به طور مشابه قند پیرانشهر و قند اصفهان نیز از روند اصلاح قیمتی خارج شده و قیمت آنها افزایش یافته است. با این حال افت قیمت ها در نماد هایی چون قند لرستان و خراسان ادامه یافته است.

گروه محصولات دارویی اندکی افزایش یافته تا بازده یک هفته اخیر به 3.3 درصد برسد. قیمت پخش البرز پس از چهار روز اصلاح افزایش یافته و با صف خرید به کار خود پایان داده است. داروسازی تهران، سبحان، جابر و اکسیر نیز با افزایش قیمت و صف خرید روبرو شده اند. هلدینگ دارو پخش یه عنوان بزرگترین شرکت گروه با افزایش قیمت و صف خرید روبرو شده اما سرمایه گذاری البرز سومین روز اصلاح قیمتی را با صف فروش به پایان رسانده است.

در بخش انرژی معاملات با نوسانات قیمتی همراه بوده است. نفت ایرانول پس از یک هفته کاهش، امروز با 3.4 درصد افزایش به 12990ریال رسیده است. ذغالسنگ نگین طبس، شرکت فعال در اکتشاف و استخراج معادن ذغال سنگ، پس از یک هفته کاهش، امروز با 4درصد افزایش به 4647 ریال رسیده است. اما نفت بهران در ادامه روند نزولی یک هفته اخیر امروز با 1.4درصد کاهش به مرز روانی 26000ریال بازگشته است.

به گزارش ایسنا آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرده که به علت سرمای غیرعادی هوا در سه ماهه دوم امسال، پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای نفت در کشورهای توسعه یافته افزایش یابد. درحال حاضر قیمت نفت در بیشینه چهارده ماهه خود قرار دارد و قیمت هر بشکه نفت خام سبک آمریکا به 105.5 دلار رسیده است.

در بخش تکنولوژی اطلاعات حجم معاملات کم بوده است و بیشتر نمادها نوسان داشته‌اند. خدمات انفورماتیک در ادامه کاهش قیمت یک هفته گذشته، امروز با 3.4 درصد کاهش به 14400ریال رسیده است. با این حال مداران با 4 درصد افزایش در 4035 ریال بسته شده است.

در بخش صنعتی بیشتر تولیدکنندگان دستگاه‌های برقی کاهش قیمت داشته‌اند بطوریکه پارس سوئیچ، سازنده کلیدها و رله‌های فشارقوی و متوسط، با افت 4 درصدی به3683ریال رسیده است. لامپ پارس‌شهاب که به منظور برگزاری مجمع عمومی سالیانه متوقف شده بود، امروز بازگشایی و با رشد 75درصد در 7006 ریال بسته شده است.

کشتی‌رانی جمهوری اسلامی طی چند روز گذشته در حداکثر قیمت بازه روز و با صف سنگین بسته می‌شود اما به دلیل اینکه حجم معاملات این سهم کمتر از حجم مبنا می‌باشد بازه نوسانات روزانه آن تغییر نکرده است. شرکت های فعال در حمل‌ونقل زمینی کاهش قیمت داشته اند. نماد شرکت مپنا، بزرگترین شرکت بخش صنعتی امروز متوقف بوده است.

 

 

 

جدول تغییرات

تغییرات در ساعت 12:00 نسبت به زمان مشابه روز کاری قبل:

گروه   روزانه %    
ماشین آلات   27.1  
سایر مالی (لیزینگ)   3.4  
خودرو   2.0  
کانی غیرفلزی   1.8  
لاستیک   1.4  
سرمایه گذاری   1.3  
کاشی و سرامیک   1.1  
بانک   0.9  
غذایی بجز قند   0.9  
محصولات فلزی   0.8  
شیمیایی   0.8  
کانه های فلزی   0.5  
شاخص کل   0.5  
فرآورده های نفتی   0.2  
دارویی   0.1  
بیمه   0.0 -  
دستگاه های برقی   -0.1  
قند و شکر   -0.1  
فنی مهندسی   -0.2  
حمل و نقل   -0.2  
فلزات اساسی   -0.3  
رایانه   -0.5  
انبوه سازی   -0.9  
سیمان   -1.3  
مخابرات   -1.6  
استخراج نفت   -2.3




:: موضوعات مرتبط: بورس وبازار سرمایه , ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 تير 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: