نوشته شده توسط : مجید زارعی

در بخش شیمیایی، بزرگ ترین شرکت بورس یعنی هلدینگ فارس بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل داشته و برای دومین روز پیاپی با صف خرید بسته شده و قیمت آن در آخرین معامله به 900 تومان رسیده است. سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی (وپترو) بعد از دو هفته کاهش به میانگین 50 روزه رسیده و در این نقطه با صف خرید بسته شده است.

پتروشيمي خارك بعد از انتشار اطلاعيه شفاف سازي در سايت كدال در خصوص افزایش قيمت خوراك گاز بازگشایی شده و با 1.3 درصد کاهش در قیمت 2450 تومان بسته شده است. کاهش اندک قیمت خارک بعد از خبر افزایش قیمت گاز نشان میدهد که بخش زیادی از تاثیرات این خبر پیش از این در قیمت ها لحاظ شده است.

پتروشیمی مارون اعلام نموده حادثه آتش سوزی خط لوله انتقال گاز این شرکت هیچ گونه تاثیری بر پیش بینی سود هر سهم سال 92 ندارد. مدیرعامل این شرکت از مهار آتش سوزی در خط لوله گاز اتان سایت شماره دو پتروشیمی مارون در مسیر بزرگراه خلیج فارس (جاده ماهشهر – اهواز) خبر داد و افزود گاز مورد نیاز از مسیر دیگری تامین می‌شود تا خط حادثه دیده وارد مدار شود و احتمالا فردا این خط لوله به سرویس باز می‌گردد. قیمت پایانی مارون با 0.7 درصد کاهش به 26492 ریال رسیده است اما همچنان نزدیک به بیشینه تاریخی خود قرار دارد. 

در بخش فلزات و کانی های فلزی، قیمت تمامی شرکت های بزرگ فلزات اساسی از جمله فولاد مبارکه و ملی مس افزایش یافته در حالی که قیمت نمادهای فعال در گروه کانی های فلزی تقریبا ثابت مانده است.  قیمت فولادمبارکه برای نخستین بار در چهار روز اخیر افزایش یافته است با این حال 3 درصد پایین تر از رکورد تاریخی خود قرار دارد. ذوب آهن اصفهان با حجم معاملات قابل توجه از قله 3784 ریالی عبور کرده و با 4.5 درصد افزایش به 3891 ریال رسیده است.

در بخش صنعتی، تولیدکنندگان محصولات فلزی بیشترین افزایش ممکن در روز را داشته‌اند. ماشین‌سازی اراک (فاراک)، با 4 درصد افزایش به 4936ریال رسیده است. فاراک از زمان تعدیل مثبت پیش‌بینی درآمد خود تا کنون 40 درصد بازدهی داشته است و امروز با وجود حجم معاملات قابل توجه نسبت به روزهای پس از بازگشایی، با صف خرید بسته شد.

در صنعت خدمات کشتیرانی، سهام تایدواتر خاورمیانه (حتاید) همچنان تحت فشار عرضه قرار دارد. این شرکت  هفته گذشته در مورد اختلافات مالی با اداره کل بنادر و دریانوردی شفاف‌سازی کرده است.  حتاید از ابتدای هفته 7.5 درصد کاهش یافته و امروز در قیمت 4029 ریال و صف سنگین فروش بسته شده است.

کشتیرانی جمهوری اسلامی، همانند یکماه اخیر با صف سنگین خرید روبرو است اما به دلیل حجم پایین معاملات در قیمت پایانی افزایش قیمت نداشته و مشمول رفع گره معاملاتی هم نشده است.

در بخش مالی روند اصلاح قیمت بانک ها متوقف شده است. پست بانک ایران برای پنجمین روز متوالی با صف خرید بسته شده است. بانک انصار پس از دو روز پیاپی کاهش، با صف خرید مواجه شده است. بانک صادرات ایران با افزایش 4 درصدی فراتر از مرز روانی 200 تومان قرار گرفته است.

قیمت سهام اکثر شرکت های ساختمانی افزایش یافته است. عمران و توسعه فارس و سرمایه گذاری مسکن شمال شرق با بیشترین تقاضای سرمایه گذاران مواجه اند. سرمایه گذاری مسکن شمال شرق با رشد 5 درصدی در بیشینه تاریخی خود قرار گرفته است. 

صف خرید بیمه ملت پس از نه روز عرضه شده است و این نماد با صف فروش به کار خود در بازار پایان داده است. بیمه دانا کماکان با صف خرید بسته شده و  بیمه سامان با افت 11.4 درصدی بازگشایی شده است.

شرکت های سرمایه گذاری با نوسان قیمت مواجه اند. صف فروش سرمایه گذاری آتیه دماوند و سرمایه گذاری صنعت و معدن پس از دو روز جمع آوری شده است. سرمایه گذاری صنعت بیمه و سرمایه گذاری صنعتی ایران با صف خرید بسته شده اند.

در میان لیزینگ ها تنها قیمت لیزینگ خودرو غدیر افزایش یافته و سایر نمادها با افت قیمت مواجه شده اند.

اکثر شرکت های سیمانی با حجم معاملات پایین، تغییر قیمت اندکی را تجربه کرده اند. قیمت سیمان تهران که دومین شرکت بزرگ سیمانی است پس از رسیدن به حمایت 480 تومانی اندکی افزایش یافته است.

در بخش کالاهای غیرضروری، تمامی تولید کنندگان لاستیک و پلاستیک و لوازم خانگی افزایش قیمت داشته اند. کویر تایر نزدیک به بیشینه تاریخی 1400 تومانی اندکی نوسان کرده و 1375 تومان بسته است. صف خرید گروه بوتان برای پنجمین روز عرضه نشده و بدون تغییر قیمت پایانی بسته شده است. قیمت ایران خودرو برای هفتمین روز در نه روز کاری اخیر کاهش یافته و با حجم معاملاتی نزدیک به سه برابر متوسط یک ماه اخیر، 3.5 درصد افت قیمت را تجربه کرده است.

قیمت بیش از نیمی از تولید کنندگان دارو کاهش یافته است با این حال شاخص صنعت فاصله اندکی با رکورد تاریخی خود دارد. سرمایه گذاری البرز برای چهارمین هفته زیر مرز 500 تومانی نوسان کرده و با صف فروش در 445 تومان بسته شده است. البرز دارو برای سومین هفته کاهش یافته و بالای مرز 1000 تومانی با صف خرید به کار خود پایان داده است. فرآورده های تزریقی ایران که کمترین نسبت قیمت به درآمد در گروه را دارد، برای چهارمین روز با صف خرید به کار خود پایان داده است. شرکت شیشه دارویی رازی با انتشار نامه نسبت به عدم تغییر پیش بینی سود هر سهم در سال جاری شفاف سازی کرده است.

در بخش مصرفی ضروری قیمت نماد های قندو شکر برای چهارمین روز افزایش یافته و همه نماد ها با رشد قیمت و صف خرید به کار خود پایان داده اند. قیمت نمادهای غذایی به جز تولید کنندگان لبنیات و کیک و بیسکویت امروز کاهش یافته است.

در بازار سکه قیمت ها کاهش یافته است. تقویت ارزش ریال و کاهش قیمت جهانی طلا از دلایل کاهش قیمت ها است. اولین نشست خبری رییس‌جمهور عصر امروز ساعت 17 با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار میشود. شبکه خبر، پرس ‌تی‌وی، العالم و شبکه چهار سیما این نشست را بصورت زنده پخش می‌کنند.

خبر رشد بیش از انتظار بخش خدمات امریکا و در نتیجه احتمال چرخش زودهنگام در سیاست های حمایتی فدرال رزرو باعث کاهش قیمت جهانی طلا و بازگشت دوباره قیمت به زیر مرز 1300 دلار در هر اونس شده است. قیمت جهانی طلا از ابتدای سال بیش از 20 درصد کاهش یافته است.

 

جدول تغییرات

تغییرات در ساعت 12:00 نسبت به زمان مشابه روز کاری قبل:

 

گروه   روزانه %    
مخابرات   3.8  
قند و شکر   2.6  
کاشی و سرامیک   2.3  
محصولات فلزی   2.1  
دستگاه های برقی 1.9  
لاستیک   1.1  
فلزات اساسی   1.0  
فنی مهندسی   0.8  
شیمیایی   0.8  
انبوه سازی   0.8  
بانک   0.5  
شاخص کل   0.5  
رایانه   0.3  
ماشین آلات   0.3  
سیمان   0.0 -  
فرآورده های نفتی   0.0 -  
بیمه   -0.1  
کانه های فلزی   -0.1  
استخراج نفت   -0.1  
کانی غیرفلزی   -0.2  
حمل و نقل   -0.2  
سرمایه گذاری   -0.5  
دارویی   -0.6  
خودرو   -0.9  
سایر مالی (لیزینگ) -1.6  
غذایی بجز قند   -1.9




:: موضوعات مرتبط: بورس وبازار سرمایه , ,
:: بازدید از این مطلب : 331
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مرداد 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: